tirsdag 22. januar 2013

Gratis oppskrift pulsvarmere.


 Her kommer oppskriften!
Diagrammet har kommet litt skjevt ut, men jeg håper det går bra!
Lykke til!




Hjertepuls.

Design Jorun Holmen.

Til disse pulsvarmerne brukte jeg Arwetta garn og pinner nr. 2,5mm.
Garnet har en strikkefasthet på 30masker på pinner 2,5= 10 cm.
Etter min oppskrift blir pulsvarmerne ca. 12,5 cm lange. Jeg brukte under 40g totalt.


Begynn med å legge opp 56 masker med bunnfarge/hovedfarge. 14 masker på hver pinne.
Strikk 7 omganger glattstrikk.
Strikk en omgang vrang.( Til brettekant.)
Strikk 15 omganger glattstrikk.
Strikk mønsteret etter diagrammet over. ( På hver pinne er det 14 masker og mønsteret går over 14 masker. Her er det ikke mye å holde styr på!)
Strikk 26 omganger glattstrikk.( Vil du ha lengre pulsvarmere strikker du bare noen omganger ekstra.)
Strikk en omgang vrang. Til brettekant.
Strikk 7 omganger glattstrikk.
Fell passe løst av og sy fast brettekantene oppe og nede.



Hyggelig om du strikker Hjertepulsene og enda hyggeligere om du linker til siden min!
Ta gjerne kontakt med meg på jorunholmen@gmail.com, om du har spørsmål til oppskriften.



Lykke til!!

2 kommentarer:

  1. Hej Jorun.
    Tak for din hilsen, og undskyld at jeg først svarer nu.
    Du får gerne købe etr par høner.
    Hanen er ca 25cm. i højde stående på foden.
    Prisen for et par er 175kr.
    Forsendelsen koster 56kr så vidt jeg kan se.
    så ialt 231kr.
    Kan du bruge et af de pår på siden, eller er der andre farvetoner du hellere vil have?
    Hvis du stadig er interesseret, kan du sende din e-mail adr. til " bodil-hersom@hotmail.com "
    så kan vi aftale nærmere.
    Dine pulsvarmere er utrolig fine. Måske jeg kan øve mig på mønsterstrik på dem, når jeg bliver færdig med det, jeg er i gang med.
    Knus herfra.

    SvarSlett
  2. Tusen takk for oppskriften! :)

    SvarSlett