mandag 17. september 2012

Oppskrift på Majas sjal.



Noen ganger sitter jeg der med noen garnnøster. Garn som er handlet inn fordi det var så mykt og godt. Eller  fordi fargen var vakker.
For det er noe rart med oss garndamer. Vi, eller i alle fall jeg, faller ofte for fristelsen til å handle garn uten at jeg egentlig har noen plan for det.
Sånn var det denne gangen også.
Nøstene lå på bordet og pinnene var klare. Oppskriftshefter ble bladd fra perm til perm.
Og så finner jeg ikke noe som frister!!
Litt oppgitt legger jeg opp noen masker, bare for å komme i gang med noe!
Og etter som maskene blir flere og flere, begynner jeg å  få en ide om hva dette skal bli!
Sånn, omtrent ble Majas sjal til.
Akkurat navnet Maja fikk sjalet først nå som jeg strikket det for andre gang.
Maja var en spesiell cocker spaniel. Med farge som kan ligne fargen jeg har brukt  denne gang.
Og alle som har hilst på en cocker vet at det er en lun, myk og kjær venn.
Det passer godt som beskrivelse av sjalet også!
Lykke til!



Garn til Majas sjal.
300g Baby Silk i mellomgrå farge til selve sjalet og
100g Baby Silk i mellomgrå farge med sølv til den heklede kanten rundt.
Baby Silk er fra Du Store Alpakka, men andre garntyper kan også brukes.
Rundpinne nr.4 og heklenål nr.3.
Mitt sjal måler ferdig ca165 cm tvers over oppe og ca92 cm fra nakken og ned i spissen midt bak.



5 kommentarer:

  1. Fint sjal. Du kan trygt lage fleire slike.

    SvarSlett
  2. Smukt smukt sjal.

    Hvilket garn er brugt og husker du hvor meget ca.

    SvarSlett
  3. Oj, så fint! Den skal jag gjöra!

    SvarSlett
  4. Så vacker sjal! Jag ska se om jag förstår att översätta den till svenska.
    Vill gärna sticka den!

    SvarSlett
  5. Nu har jag lyckats slutfört min sjal efter ditt mönster! :)
    http://krajamaria.blogspot.se/2014/04/stickat-i-ull.html
    Tack för att du inspirerade och delade med dig!

    SvarSlett