torsdag 4. februar 2016

Joruns garn.



Nå er det allerede 3 år siden jeg bestilte de første garn nøstene fra Drops og startet som forhandler.
De første årene solgte jeg garn via nettbutikk. Og det gikk egentlig veldig bra. Jeg brukte hver eneste krone som ble til overs, til å øke varebeholdningen. Samtidig som jeg jobbet ved siden av.
Nå prøver jeg meg med butikk på heltid og uten nettbutikk. Det ble en alt for stor konkurranse med et utrolig stort oppsving på nye nettbutikker som solgte garn. Nesten fra den ene dagen til den andre, falt omsetningen og den fortsatte å falle så mye at jeg tok valget og stengte nettbutikken etter å ha kjempet i motstrøm i noen måneder..
Det lille lagerlokalet jeg hadde leid ble besøkt av både nye og gamle kunder, venner og kjente tittet innom og veldig mange har tipset sine venner om garnbutikken i Moss/ Rygge. Derfor føltes det riktig å prøve å konsentrere meg om å bare selge garn.
Jeg har satt av januar og februar for å teste grunnlaget..Er det mulig å drive en garnbutikk på heltid? Barnehagevikariatene er for en tid lagt på vent og jeg er i garnbutikken hver eneste dag..bortsett fra søndager..
I januar har 350 mennesker vært innom å handlet med seg et garnnøster eller mer..og jeg klarte å nå budsjettet jeg hadde satt for måneden. 
Lønn og overskudd er minimale så lenge det fremdeles går mye tilbake til å øke vareutvalget, men jeg håper og tror at dette skal gå!  
Med mye jobb og en sparsommelig hverdag, håper jeg at jeg skal nå mine mål 😊

2 kommentarer:

  1. Håper du lykkes! Det må jo være spennende også, men som du sier selges det garn overalt. Men så strikkes det også, mer enn noen gang vil jeg tro. Jeg handler lokalt så sant jeg får tak i det jeg skal ha, og hadde jeg bodd i nærheten, ville jeg nok blitt kunde hos deg.

    Ønsker deg lykke til med februar måned!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
    Svar
    1. Så hyggelig Ingunn 😊 skulle gjerne hatt deg som kunde 😊😊

      Slett