tirsdag 28. juni 2011

Sjal


Har begynt å strikke et sjal.
Først hadde jeg tenkt å bare strikke riller og pynte med en strikket eller heklet kant rundt, men så fant jeg på at jeg ville gjøre selve sjalet litt anderledes.
Valgte å ha et glattstrikket parti midt på sjalet og rillekant på sidene.
Planen er fremdeles å lage en kant rundt hele sjalet etterpå, men nå må jeg først se hvordan dette blir.
Deilig å plutselg få litt kreative tanker i hodet igjen.
Garnet jeg bruker er Fin Fra Du Store Alpakka. Nydelig mykt og godt.
Gleder meg til å fortsette, men nå er det på tide å ta fatt på kveldsvakten på jobb.
Da må bare strikketøyet få hvile, men i morgen er det i gang igjen!
Ha en fin tirsdag!!

1 kommentar:

  1. Spennade!! Dette vert nok eit fint sjal, garnet er heilt herleg å ta i. Har ikkje strikka av det sjølv endå, men det kjem eg nok til å gjere. Tusen takk for ei spennandes bok. I natt las eg til kl. 03.30 for då vart eg ferdig med boka. KJempe spennandes!!!

    SvarSlett