tirsdag 12. april 2011

Snart påske.


Pleier ikke å pynte så veldig mye til påske, men noen tovede påskeegg blir hentet frem sammen med et par kyllinger, to påskeduker og selvsagt påskeegg.
I helgen ryddet vi ute og et par små trær og noen busker ble fjernet. Plukket med meg noen bjerkekvister inn og satte i vann. (ja, jeg vet at det skulle vært gåsunger på kvistene).
Fant frem de tovede eggene og pyntet veldig tidlig til påske! Nå ser jeg at kvistene nok må byttes ut nærmere påske, for her begynte bladene å komme frem med en gang!
Rart å se hvordan naturen ligger klar med alt det grønne bare dager etter at snøen forsvant. I blomsterbedet er det bittesmå grønne skudd som titter opp av jorda allerede.( I allefall er det fart på ugresset)

Uansett! Våren er en herlig tid. Og når vi har vært så heldige å ha det så varmt og fint som vi har hatt det denne helgen, ja da gleder jeg meg til alt det fine som ligger foran oss. Lange lyse kvelder. Barbent på varme svaberg. Grillmat. Besøke naboene på verandaen.
Skal passe på å nyte dagene og gripe litt fatt i de små hverdagsgledene!
Ha en FIN DAG!

1 kommentar:

  1. Pynter ikke så mye til påske jeg eller, men litt må det være. Gleder meg veldig til lange sommerkvelder jeg også :)
    Ha en fin dag :)

    SvarSlett