tirsdag 27. april 2010

Supermandag!

En fridag, utnyttet maksimalt. Ja, slik var min mandag!
Huset fikk en gjennomgang med støvklut, kilovis med blader og aviser kom endelig ut i returkassa.
Et besøk i matbloggen til Gry resulterte i en hjemmebakt kake! For de som kjenner meg, er det en ganske så uvanlig foreteelse... at jeg baker, mener jeg!
Valgte oppskriften " God gammeldags formkake". Og den ble god!!

En rask runde i forskjellige garnbutikker, nærmest uten mål og mening. Joda, jeg ville strikke noe, men jeg hadde ingen anelse hva jeg ville strikke.
Havnet til slutt hos Strikk innom, butikken som tidligere het Holter garn.
En blid dame skaffet raskt en mengde oppskriftsblader, og plutselig var problemet ikke lenger at jeg ikke viste hva jeg skulle strikke, men hvilken av de mange fine oppskriftene jeg skulle velge.

Jeg havnet til slutt opp med hefte nr. 91 fra pt- design. Tunikaen ser råfin ut, litt usikker på om jeg kanskje er litt for voksen....???

Og for de som husker lappene jeg heklet..... de ligger i kurven. Er blitt 39 stykker.... og det tallet holder seg nok en stund......

Dagen ble avsluttet med besøk av jentene i mandagsklubben.
For alle de som savner oppdatering fra klubben.... jeg skla prøve å ta opp tråden igjen, jeg lover.

Hilser til alle som titter innom og ønsker dere en strålende dag!!

3 kommentarer:

  1. Wow- ja dette var en lekker tunika! Flott til sommeren den! Gleder meg til oppdateringer fra mandagsklubben.... :)
    Ha en fin dag- klem fra Sissel

    SvarSlett
  2. Deilig med sånne dager...Den tunikaen du har begynt på ser kjempefin ut! Gleder meg til å se den ferdig!! Ha en strålendde uke videre!

    SvarSlett
  3. Så utrolig fin den tunikaen er! Du kommer til å kle den 100% og du er langt i fra for gammel til den !
    Gleder meg til å se den ferdig !

    Ha en fin kveld ! :D

    SvarSlett