søndag 18. oktober 2009

Smykker

For en tid tilbake kjøpte jeg dette bladet. Syns vel ikke det var så spennende med en gang. Men når jeg går sammen med tusenvis av perler på jobben, måtte jeg til sist prøve å lage et smykke.

Nål, tråd og perler ble funnet frem. Bladet har flere oppskrifter, men jeg konsentrerte meg om veiledningen med fremgangsmåter og knuter.


Første forsøk ble en ring. Ikke så veldig avansert, men litt morsom!...


Armbåndet består av to deler. En enkel ring med perler og en ring med flere perler sydd sammen.
Og vet du, dette var morsomt. Jeg må lære mer om dette. Bruke flere forskjellige størrelse på perlene. Lære flere fremgangsmåter. Gleder meg til jeg får sving på perler, nål og tråd....
For alle som syns dette var spennende.. ta en tur innom Hobbykunst i Moss. Vi har perler i massevis. Og lurer du på hvordan du skal komme igang, tar jeg meg tid til å vise deg litt....

3 kommentarer:

  1. Du er en god ansatt, prøver ut produktene så kundene kan bli inspirert!
    Søte ringer og armband!

    SvarSlett
  2. Vilket vacker armband du tillverkat och ringen är också fin. Man blir så sugen att pröva på allt möjligt när man är ute på bloggarna. Synd att jag har lite för långt till Moss. Men kommer jag neråt där så ska jag leta upp butiken där du jobbar. Jag har färjat över fjorden där ett par gånger för länge sedan.
    Ha nu en fortsatt trevlig kväll och en härlig höstvecka.
    Kramar till dej. Birgitta

    SvarSlett
  3. Hei.Så fint ett arbånd og ring.Har ikke prøvd så mye med perler.Bare i barnehagen med barna.Spennenes.Ha en riktig fin Mandag.Klem fra Bodil

    SvarSlett