søndag 15. februar 2009

Helgen var vært herlig!

Lunsj og peiskos. Kakao med krem. To gode venninner på tur! Kan man ha det bedre?
Lørdag dro jeg og Rannveig til Son. Der tuslet vi rundt i noen timer. Besøkte små butikker og gallerier. Et besøk i garnbutikken ble det også. Anbefaler virkelig alle som bor nær nok eller er i området om å besøke Son.


Om sommeren er det et yrende liv der, med båthavn, restauranter og folk i massevis.

Men nå vinterstid er stedet også fint å besøke. Son har sjarm i massevis og hyggelige mennesker møter deg overalt. Om det er hos en glasskunstner, i en bitteliten butikk eller på et spisested!


Senere på kvelden ble det kaffe og hjemmebakt hvetestang hos svoger og svigerinne. En herlig lørdag!

I gnistrende sol og snø som knirket under bena! Ruslet en lang tur på fredag!


Her står jeg i båthavna ved Vansjø. Langt der ute pleier det å ligge båter tett i tett. men nå er det kritthvit snø og is som dominerer!
Men om ikke lenge er det igjen tid for båtpuss. Dagene blir merkbart lengre, og når dagene er så solfylte og fine som de er nå er det lett å forestille seg at våren snart er på vei!
Selv om jeg lengter etter hestehov i veikanten, må jeg innrømme at hver årstid har sin sjarm. Og vinteren er flott når den er som den er nå- kald og hvit og snørik!



4 kommentarer:

  1. Så koselig å lese om helgen din, og nydelige bilder du har tatt. Ønsker deg en god søndag, og en fin, ny, uke.

    SvarSlett
  2. ååå son er virkelig en vakker plass, der reiste vi mye når jeg var liten jente, fordi vi hadde bekjente der! Nå har jeg ikke vært der på sikkert ti år og når du skriver om plassen kjenner jeg at jeg lengter. Jeg husker sååå godt de nydelige sommrene der!! Åsså turene til gamlebyen da!! Sukk... høres iallefall ut som om du har hatt en fantastisk helg, og det var noen flotte bilder du har tatt!!

    SvarSlett
  3. Jeg er østfolding, men må nok beskjemmet innrømme at jeg aldri har vært i Son. Men det du viser her ser jo helt nydelig ut. Må inrømme at jeg begynte å tenke på sommerens båtsesong når jeg så bildene av havna. Det går iallefall riktige veien.

    SvarSlett
  4. det virker som en flott plass aa legge en tur til! fine bilder har du og:)

    ha en riktig god uke

    SvarSlett